12 مهر، 1400

آینده بسته بندی: بطری های گیاهی

کوکاکولا و پپسی رقبای حماسی هستند، نه تنها در زمینه نوشیدنی، بلکه حتی در مورد سازگاری با محیط زیست نیز در رقابت می باشند. آیا بطری های دوستدار محیط زیست یا به اصطلاح بطری های سبز، به زودی در قفسه های فروشگاه ها قرار می گیرند؟ اگر هریک از این غول های نوشیدنی قدمی در این راه بردارند، این کار امکان پذیر خواهد شد.

رقابت برای بطری های سبز می تواند طولانی باشد؛ این داستان رقابت دو غول نوشیدنی، به عنوان اولین کسانی است که نوشیدنی های خود را در بطری های پلاستیکی 100% گیاهی بسته بندی می کنند. کوکاکولا و پپسی خوش بین هستند و مشتاق به فروش این بطری های سبز می باشند، اما این امر یک شبه اتفاق نمی افتد!

بطری های امروز

بطری ها کمی پیچیده تر از چیزی است که فکر می کنید. بیایید اجزای یک بطری و چالش های احتمالی که مواد بطری گیاهی هنگام تقلید از پلاستیک های نفتی ایجاد می کنند را تجزیه کنیم. ساخت بطری از مغز ذرت و پوست موز، سخت تر از آن است که به نظر می رسد.

بیشتر بطری های نوشیدنی از پلی ‌اتیلن ترفتالات ساخته شده اند که بسیاری از ما با آن آشنایی داریم. پلی ‌اتیلن ترفتالات از دو ماده MEG (مونو اتیلن گلیکول و الکل بی رنگ و بی بو) و PTA (ترفتالیک اسید تصفیه شده و پودر کریستالی سفید) تشکیل شده است. گفته می شود که MEG ، 30 درصد از بطری پت و PTA، 70 درصد دیگر را تشکیل می دهد.

بطری های فردا

در سال 2009، کوکاکولا شروع به بسته بندی محصولات خود در بطری هایی کرد که از 30 درصد مواد گیاهی ساخته شده بودند. این شرکت در آن زمان هدفی را تعیین کرده بود که همه بطری های پلاستیکی کوکاکولا تا سال 2020 حداقل 30 درصد مواد گیاهی را داشته باشند. آیا هنوز 30 درصد به نظر شما درصد عجیبی است؟ همانطور که احتمالاً حدس زده اید، 30 درصد مواد گیاهی موجود در بطری های Dasani جایگزین فاکتور MEG شده که در پلی ‌اتیلن ترفتالات وجود دارد. معادل گیاهی PTA در آزمایشگاه ها نیز تولید شده است، اما انتظار نمی رود که به همان اندازه MEG مبتنی بر نیشکر به تولید انبوه برسد. اگر بتوانید تمام درصدها و کلمات اختصاری را بخوانید، احتمالاً می فهمید که تولید بطری های گیاهی یک کار خسته کننده است. 

آینده بسته بندی: بطری های گیاهی

فرآیند ایجاد بطری های پلاستیکی از مواد گیاهی در مقایسه با تولید سنتی منجر به کاهش تولید گازهای گلخانه ای می شود، بنابراین این یک مزیت بزرگ است. استفاده از مواد دور ریز مانند ساقه ذرت برای تولید پلاستیک گیاهی مفیدتر از کشت گیاهان تنها برای تولید بطری های پلاستیکی است.

ساخت بطری های گیاهی در حال انجام است و اولین گام ها در حال حاضر برداشته شده است. پپسی قرار است امسال آزمایشی از تولید 200 هزار بطری گیاهی انجام دهد. این یک مطالعه بسیار مفید، و بینشی در مورد هزینه ها و موثرترین تنظیمات تولید برای ایجاد بطری های پلاستیکی گیاهی خواهد بود. پپسی نمی تواند برنامه هایی را برای انتقال پروژه به تولید در مقیاس کامل تنظیم کند تا زمانی که این فرآیند را از طریق مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

آیا بطری های سبز ارزش تمام وقت و منابعی را دارند که برای ایجاد آنها استفاده می شود؟ 

ارسال به شهرستان

ارسال به شهرستان با ویراپلاست

بسته بندی مخصوص

بسته بندی مخصوص با ویراپلاست

خدمات باربری

خدمات باربری با ویراپلاست

ارسال سفارشی کالا

ارسال سفارشی کالا با ویراپلاست
تماس با ما