15 اسفند، 1400

بطری های پت بازیافت شده

بطری های پت مزایای خود را دارند. آنها تقریباً نابود نشدنی و مانند یک پر سبک هستند. با این حال، آنها به دلیل استفاده بیش از حد از منابع و آلودگی ناشی از دور ریختن بی احتیاطی، انتقادات را به دنبال دارند. هنگامی که صحبت از حفظ منابع می شود، اتحادیه اروپا خواستار افزایش استفاده از بطری پت بازیافتی (rPET) است. تا سال 2025، تمام بطری های پت باید از حداقل 25٪ پت بازیافتی تشکیل شوند. شرکت های پیشرو در این صنعت در حال حاضر در حال کار بر روی پیشی گرفتن از این مقررات اتحادیه اروپا با راه حل های جدید برای توسعه ظروف پت پایدارتر هستند.

 بیشتر پارامترهای کلیدی در توسعه بطری پت نوآورانه هستند. در سطح شیمیایی خالص، پت بازیافتی هیچ تفاوتی با پت ندارد. چالش واقعی از کیفیت مواد ورودی ناشی می شود. اگر مواد دریافتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد، ما هیچ محدودیت قابل توجهی برای کارایی که می تواند ناشی از استفاده از مواد دیگر باشد را پیش بینی نمی کنیم. پت بازیافتی سال‌ها بر روی قالب‌های دمنده بدون هیچ گونه کاستی در کارایی، کیفیت و ایمنی مواد غذایی پردازش شده است. مصرف منابع فسیلی به طور مداوم کاهش می یابد در حالی که استفاده از پت بازیافتی افزایش می یابد. با استفاده از پت بازیافتی بیشتر در بطری‌های نوشیدنی، می‌توانیم سهم خود را در دگرگونی بازار داشته باشیم و به بهبود اقتصاد نزدیک‌تر شویم.

استفاده از پت بازیافتی برای متخصصان بسته بندی در اولویت است. چاپ مستقیم در عین ارائه رنگ‌های روشن، انعطاف‌پذیری بالایی را در طراحی فراهم می‌کند و به لطف قابلیت چاپ نقش برجسته‌ها و سازه‌ها، ترکیبی جذاب از جلوه‌های بصری را نیز فراهم می‌کند. نکته دیگری که به نفع چاپ مستقیم است این است که نقوش لیبل را می توان به راحتی با فشار دادن یک دکمه تغییر داد و ایده های بازاریابی جدید را در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا کرد.

اما آیا می توان بطری پت بازیافتی را با چاپ مستقیم تزئین کرد؟ برای چسبیدن جوهر به ظروف باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت. علاوه بر انتخاب جوهر و تنظیمات فرآیند، مواد مورد استفاده برای چاپ، نقش اساسی دارند. "اگر مواد دارای کیفیت خوب و کاملاً سازگار باشد، می توان فرآیند را دقیقاً با آن تطبیق داد و لیبل را روی بطری بدون مشکل چاپ کرد.

قابل برگشت، سبک وزن و با پت بازیافتی بالا

سازندگان بطری های پلاستیکی، همراه با کارشناسان بسته بندی اتریشی آلپلا، اکنون یک بطری پت قابل بازیافت با وزن بسیار سبک و درصد بالایی از مواد بازیافتی تولید کرده اند. هدف از این کار تولید یک راه حل برگشت پذیر بود که تا حد امکان سازگار با محیط زیست باشد. در اینجا، دو پارامتر اهمیت ویژه ای دارند: وزن سبک و درصد بالای مواد بازیافتی.

با توجه به موارد فوق، نه تنها بطری های قابل برگشت آنها 100٪ قابل بازیافت هستند، بلکه خود حاوی نسبت بالایی از مواد بازیافتی هستند. آزمایشات با پریفرم های ساخته شده تا 35 درصد مواد بازیافتی نتایج دلگرم کننده ای به همراه داشت. این راه حل پت فراتر از مقررات کمیسیون اروپا در مورد 30٪ مواد بازیافتی در بطری های پت یکبار مصرف تا سال 2030 است.

بطری های پت بازیافت شده

پیشرفت روزافزون در زمینه پت بازیافتی

بخش‌های توسعه سخت کار می‌کنند تا با استفاده از مواد کمتر و افزایش تدریجی محتوای پت بازیافتی به منظور کاهش وزن و حفظ منابع، بطری پت را سازگارتر با محیط زیست کنند. به خصوص در مورد کاهش وزن، شرکت‌های بسته‌بندی پیشرو در سال‌های اخیر با پت سبک وزن، پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. با این حال، تمرکز همچنین بر روی راه حل های فنی برای پردازش پت (راه حل های چاپ، لیبل زدن، استفاده از درپوش و غیره) است. ضروری است که این راه حل ها به گونه ای طراحی شوند که امکان بازیافت بهینه پت را فراهم کنند، زیرا با استفاده از پت بازیافتی با کیفیت بالا به عنوان ماده ورودی، کارایی مطلوب، کیفیت و ایمنی مواد غذایی تضمین می شود.

 

ارسال به شهرستان

ارسال به شهرستان با ویراپلاست

بسته بندی مخصوص

بسته بندی مخصوص با ویراپلاست

خدمات باربری

خدمات باربری با ویراپلاست

ارسال سفارشی کالا

ارسال سفارشی کالا با ویراپلاست
تماس با ما