3 مرداد، 1400

چگونگی کار بطری پت پمپی و اسپری

در تولید بطری پت، اکثر محصولات از نظر عملکرد بسیار ساده هستند. به عنوان مثال، یک بطری پلاستیکی ۱ لیتری رینگی را در نظر بگیرید: این بطری فاقد قطعات متحرک است. پیچیده ترین چیز در مورد آن پیدا کردن درب مناسب است. اما تعداد کمی از محصولات کمی پیچیده تر هستند. بنابراین، می خواهیم چگونگی عملکرد آنها را بررسی کنیم.

اولین مکانیسم مربوط به بطری پت پمپی است. این دستگاه در بسیاری از محصولات از جمله اسپری دهانه ۱۸ با کپ و بطری پت پمپی استفاده می شود. ابتدا در مورد اصول استفاده از بطری پت پمپی صحبت خواهیم کرد و سپس به فیزیک آنها خواهیم پرداخت.

مبانی عملکرد بطری پت پمپی

شما تا کنون از مایع صابون استفاده کرده اید و می دانید که چگونه با پمپ بطری حجم 250 تا 1000 سی سی آن کار کنید. بالا درب را فشار می دهید و مایع صابون بیرون می آید. اگرچه وقتی برای اولین بار از ظروف پمپی استفاده می کنید، قبل از اینکه مایع بیرون بیاید، باید چند بار قسمت بالا را فشار دهید؛ دلیل این امر این است که لوله پمپ در ابتدا پر از هوا است و قبل از توزیع باید با مایع صابون پر شود. همچنین به سرعت می فهمید که اگر اسپری ها و پمپ ها را وارونه کنید، کار نمی کنند. اگر بطری پت شما شفاف باشد، می توانید لوله ای را ببینید که از پمپ به سمت پایین ظرف امتداد دارد. اگر بطری پت وارونه باشد، لوله نمی تواند مایع را در خود نگه دارد. بنابراین، اسپری یا پمپ خود را به حالت ایستاده نگه دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید. 

فیزیک بطری پت پمپی

بطری های پت پمپی، مایعات را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می کنند. آنها در هزاران کاربرد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و شما هر روز از آنها استفاده می کنید. پمپ های مورد استفاده در بطری های پت اسپری و پمپی، پمپ های پیستونی نامیده می شوند و نوعی پمپ جابجایی رفت و برگشتی هستند. به عبارتی دیگر، این پمپ ها مایع را در یک جهت حرکت می دهند.

چگونه این پمپ ها مایع را فقط در یک جهت حرکت می دهند؟ وقتی بالای پمپ را به سمت پایین فشار می دهید، چه اتفاقی می افتد؟ بیایید دقیق تر به آناتومی این ماشین های کوچک نگاه کنیم. اگر از قسمت پایین بطری پت شروع کنیم، یک لوله داخل آن وجود دارد. این یک لوله پلاستیکی بلند و انعطاف پذیر است که در مایع آویزان است. این لوله ای است که قبلاً در مورد اندازه و برش آن صحبت کرده ایم. انتهای باز آن باید در مایع باشد، در غیر این صورت کار نمی کند.

ابتدای لوله به قسمت پایینی مکانیسم پمپ متصل می شود. بالای لوله در یک دریچه قرار می گیرد. این دریچه از جریان مایع در جهت اشتباه جلوگیری می کند. پمپ ها در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارند. برخی به سادگی درب های آسان ریز و غلیظ پاش هستند، در حالی که برخی دیگر دریچه هایی به شکل قارچ دارند که به آنها درب فلیپ تاپ قارچی دهانه ۲۸ گفته می شود. آنها به هر شکلی که باشند یک وظیفه دارند: مانع برگشت مایع به پایین لوله می شوند.

ارسال به شهرستان

ارسال به شهرستان با ویراپلاست

بسته بندی مخصوص

بسته بندی مخصوص با ویراپلاست

خدمات باربری

خدمات باربری با ویراپلاست

ارسال سفارشی کالا

ارسال سفارشی کالا با ویراپلاست
تماس با ما