5 مرداد، 1400

تاریخچه ساخت بطری پت شیشه ای

ساخت بطری پت شیشه ای نیازمند مهارت و دقت بالا برای اطمینان از درست بودن دما، ضخامت و شکل شیشه است. 

تاریخچه شیشه

تولید شیشه طی هزاران سال تکامل یافته است. شیشه سازی در بین النهرین به 3500 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد. اولین وسایل شیشه ای شناخته شده مهره ها بودند که به طور تصادفی هنگام کار با فلز ساخته شدند. در اواخر عصر برنز، چندین تمدن کشف کردند که چگونه می توان ظروف و بطری های شیشه ای را با پیچیدن نخ های شیشه ذوب شده به رور ماسه یا خاک رس ساخت. بعدها از قالب ها برای تهیه ظروف استفاده شد.

حدود یک قرن پیش از میلاد، شیشه سازی کشف شد. این باعث شد ظروف شیشه ای از ظروف سفالی ارزان تر شود. شیشه های ساخته شده در قالب (روند دمیدن یک قطعه شیشه ذوب شده در قالب چوبی یا فلزی)، در قرن اول میلادی اختراع شد. این روش، راه را برای تولید انبوه هموار کرد. فرآیند تولید تا اواخر دهه 1800 کارآمدتر شد. در سال 1887، شرکتی در انگلیس فرایندی نیمه اتوماتیک ایجاد کرد که می توانست در هر ساعت 200 بطری پت شیشه ای تولید کند. کم کم این فرآیند تا حدی پیشرفت کرد که ماشین های مدرن می توانستند بیش از 600 بطری پت در دقیقه تولید کنند.

تاریخچه ساخت بطری پت شیشه ای

ساخت بطری پت شیشه ای 

امروزه بطری ها، ظروف و لیوان های شیشه ای، در مقیاس بزرگتری در کارخانه های شیشه سازی تولید می شوند. اگر ما همچنان به ساخت دستی شیشه ها ادامه می دادیم، شاهد تفاوت عمده ای در روند ساخت بطری پت و جار شیشه ای بودیم. ساخت شیشه با دست، حتی برای یک قوطی کرم ساده، بسیار زمانبر است. در مقابل، در هر دقیقه، صدها بطری پت شیشه ای با استفاده از فناوری روز ساخته می شوند. 

همچنین، فرایند اتوماتیک و کارآمد سبب می شود قیمت بطری پت تولید شده توسط دستگاه بسیار پایین تر از ساخت شیشه های دستی باشد. بطری های کارخانه ای یکنواخت تر از بطری هایی هستند که با دست ساخته می شوند. 

ارسال به شهرستان

ارسال به شهرستان با ویراپلاست

بسته بندی مخصوص

بسته بندی مخصوص با ویراپلاست

خدمات باربری

خدمات باربری با ویراپلاست

ارسال سفارشی کالا

ارسال سفارشی کالا با ویراپلاست
تماس با ما