19 آبان، 1400

بطری پت نیم لیتری چگونه تولید می شود؟

بطری پت نیم لیتری، از انواع بطری ‌های پلاستیکی می باشد که کاربردهای فراوانی دارد. به طور کلی بطری ‌های پلاستیکی یا بطری پت همانطور که از اسمشان نیز پیداست، بطری‌ هایی هستند که از پلاستیک تولید می ‌شوند. این نوع بطری‌ها معمولا در جهت ذخیره نوشیدنی و مایعات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای بطری پلاستیکی می توان به بسته بندی مایعاتی مثل آب، نوشابه‌، آبمیوه‌ و غیره، و همچنین بطری روغن‌ های خوراکی، روغن موتور، بطری دارویی و مواد شیمیایی، شامپو و دیگر لوازم بهداشتی و آرایشی اشاره کرد.

بطری ‌های پلاستیکی سایزهای گوناگونی دارند و از بطری ‌های بسیار کوچک (20 سی سی) تا بطری‌ های بسیار حجیم (60 لیتر) تولید و روانه بازار می شوند.

بطری‌ های پلاستیکی برای اولین بار در سال 1947 میلادی تبلیغ شدند. در آن زمان گران قیمت بودند و استفاده از آنها نیز رواج نداشت. با معرفی ماده پلی اتیلن متراکم شده، تغییر در صنعت بطری های پلاستیکی به وجود آمد.  پلی اتیلن متراکم، سبک و ارزان است که آن را مورد استقبال تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قرار می دهد. 

جنس بطری پلاستیکی نیم لیتری

بطری نیم لیتری از جنس‌ های متنوعی ساخته می ‌شود. در ساخت بطری پلاستیکی از موارد زیر استفده می شود:

پلی اتیلن متراکم: این نوع پلاستیک از نظر اقتصادی گزینه مقرون به صرفه ای است و در برابر ضربه و رطوبت مقاوم بالایی دارد.

پلی اتیلن کم تراکم: این نوع پلاستیک مشابه پلی اتیلن متراکم بوده اما تفاوت آن با پلی اتیلن متراکم، انعطاف ‌پذیری بیشتر آن است. و در مقابل مقاومت شیمیایی پایین تری به نسبت پلی اتیلن متراکم دارد. پلی اتیلن کم تراکم شفاف ‌تر بوده و گران تر نیز می باشد.

پلی اتیلن ترفتالات یا پت: یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای تولید بطری پلاستیکی، استفاده از پلاستیک پلی اتیلن ترفتالات یا پت می باشد. از جمله ویژگی های پلاستیک پت می‌ توان شفافیت، وزن سبک، استحکام بالا، واکنش ‌پذیری کم، مقاومت شیمیایی عالی، دسترسی راحت و قیمت مناسب را نام برد. این ویژگی‌ ها باعث شده تا پت جزو پرکاربرد ترین نوع پلاستیک قرار بگیرد. پت برای نگهداری نوشیدنی ‌ها و مواد غذایی بسیار مناسب است و برای ساخت بطری آب، بطری نوشابه، بطری روغن و غیره در سراسر جهان از آن استفاده می شود.

تولید بطری پت نیم لیتری چگونه است؟

استفاده از بطری‌ های پت امروزه بسیار رواج دارد. بطری‌ های پت در ابعاد و سایزهای گوناگون به بازار عرضه می شوند. یکی از سایزهای پر کاربرد آنها، بطری نیم لیتری پت می باشد. 

روش تولید بطری‌ های پت با دیگر بطری ‌های پلاستیکی تفاوت دارد. پلاستیک پت در حالت مذاب مقاومتی ندارد و باید در طی چند فرایند به محصول نهایی تبدیل شود.

بطری پت های نیم لیتری موجود در سایت عبارتند از:

بطری 500 سی سی گرد ورساچه دهانه 28

بطری 500 سی سی اسلیم دهانه 28

بطری 500 سی سی الماس شش گوش دهانه 28

بطری دسته دار 500 سی سی نیمگاما دهانه 28

ارسال به شهرستان

ارسال به شهرستان با ویراپلاست

بسته بندی مخصوص

بسته بندی مخصوص با ویراپلاست

خدمات باربری

خدمات باربری با ویراپلاست

ارسال سفارشی کالا

ارسال سفارشی کالا با ویراپلاست
تماس با ما